Historiaa

Puutarhanäyttelyjen historiaa Lahdessa

Tekstin on koonnut Timo Ruohonen.
Hän on toiminut pitkään Lahden Puutarhaseuran hallituksessa ja mukana toiminnassa. Hän on ideoinut, rakentanut ja antanut muutenkin merkittävän panoksen yhdistyksen toimintaan.
LATAA sivut (3) lukeaksesi koko tekstin.

puutarhanyttelyjen_historiaa_lahdessas_1709204585.pdf

Lataa

Yli 30 vuotta Lahden Puutarhaseuran talkoita

Talkookirjoituksen on laatinut Timo Ruohonen.
"Yhdistystoiminta on tuonut meille elämänrikkautta, olemme saaneet osallistua retkiin ja tapahtumiin.
Toivotan Lahden puutarhaseura ry:lle aktiivisia toimintavuosia tuleville vuosikymmenille."
LATAA sivut (2)  lukeaksesi koko tekstin

puutarhaseuran_talkoita_30v.pdf

Lataa
Presidentin rouva Ester Ståhlbergin kirje puutarhaseuralle vuodelta 1942.

Kirjeen löysi Olavi Rainio omista aarteistaan.

KLIKKAA kirjettä nähdäksesi sen suurempana.

Ester Ståhlbergin kirje

Julkaisu

Mäkinen Juha: Puutarhaviljelyn ja puistojen historiaa Lahden seudulta

Kirja kertoo miten puutarhanhoito, -viljely ja puistojen kehitys kehittynyt nykyiseen asemaan Lahden seudulla. Lukijalle annetaan samalla tietoa alan yleisestä kehityksestä. Teoksen on kirjoittanut kotiseutututkija , toimittajapuutarhuri Juha Mäkinen, joka 1950-luvulla nuorena poikana myi mansikoita ja kukkia Lahden torilla.

Lahden puutarhaseura ry:n 90-vuotisjulkaisu 1998.    Kirjaa ei ole tällä hetkellä saatavissa.
Sivuja 207.
Nidottu. ISBN 952-91-0166-X